מפולת אבנים
כיצד תנהג ליד מפולת אבנים אפשרית?

מבחן התיאוריה מתבסס על תקנות התעבורה. התקנות מפרטות את כל הנחיות ההתנהגות לעוברי הדרך. התקנות מהוות את הבסיס לכל תורת הנהיגה ועל פיהם לומדים לנהוג תלמידי הנהיגה. את הלימוד המסודר המהווה בסיס למבחן התיאוריה ניתן ללמוד במולטימדיה או בספר הלימוד המבחן החדש.

שאלת תיאוריה ממאגר מבחני תיאוריה של משרד התחבורה

בחלק זה נלמד את ונבין את לימודי התיאוריה דרך ההסבר לשאלות המבחן האמיתי.

אלמוג תלמיד נהיגה מהקריות שואל למה יש שני תמרורים ומה ההבדל בינהם ? ובלל מה זה להיערך, איך נוהגים בהיערכות?

שאלה 448  ממבחן התיאוריה

 כיצד תנהג על פי התמרור ?

‏א.      שלב הילוך נמוך, בגלל ירידה מסוכנת.

‏ב.      עצור וסע בדרך אחרת (חלופית).

‏ג.       היערך לאפשרות של בלימה, סטייה או עצירה בגלל אבנים מתדרדרות.

‏ד.      הגבר מהירות כדי שלא להיפגע מאבנים מתדרדרות.

 

הסבר הפיתרון

בשלב זה, הפיתרון כבר ברור. משולש אדום = תמרור אזהרה. הציור בפנים הוא מה שנזהרים ממנו, אז ממה נזהרים?

הציור ברור, אבל כיצד לנהוג במקום בו עלולות אבנים להידרדר. מישהו יכול להסביר לאלמוג תלמיד נהיגה מהקריות, מקום בו הכול מישור, למה סוללים כבישים במקומות מסוכנים. זה נשמע מוזר – זהירות סלע עומדת ליפול עליך..... בום טוב הזהרנו אותך ! האם זו לא חובת המדינה למנוע סכנה. אם ייפול סלע האם התמרור יעזור לנהג. ובכן אם ייפול סלע והנהג לא עלינו יהיה בר-מינן, המדינה לא תוכל להתגונן מאחורי התמרור. תפקיד המדינה הוא למנוע סכנה ולא להזהיר עליה. יש דרכים למנוע מפולות סלעים. באם הרשויות לא מבינות אפשר לפטור הכול בעזרת תמרורים, זה מזכיר קצת את התקופה בה היו נוהגים לשים בובות של שוטרים בצידי הכביש, כדי שנהגים ייסעו לאט יותר. בכל מקרה עצם הצבת התמרור כמוה כהודאה של כישלון מצד הרשות.

כיצד מתנהגים ?

התשובה הנכונה היא נערכים ? "היערך לאפשרות של...." כיצד נערכים ? למחוקק פתרונים. בו נתאר לעצמנו שאנו נוסעים בכביש העובר בגיא צר שמשני צידיו מעלה תלול. האם באמת ניתן להיערך, היכן כדאי לנסוע קרוב למרכז הכביש בצד ימין. ברור שלמחוקק או המתמרר או מנסח פירוש התמרור אין מושג, אחרת היה נותן הנחיה מיוחדת וברורה. בלימה, סטייה, עצירה הן התנהגויות שונות והפוכות וספק אם מי שסלע מדרדר לכיוונו ידע לבחור באפשרות הנכונה.

מי שלא מיומן או שומר נפשו, ירחק מדבר סכנה ויבחר בתשובה הלא נכונה ( במציאות לא במבחן התיאוריה), ויבחר בדרך אחרת.

דגש !

כמעט שכחנו את אלמוג תלמיד נהיגה מהקריות , התמרור מצביע מאיזה מתלול (מדרון תלול) עלולות האבנים ליפול עלינו.

C כל הזכויות שמורות

אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תיאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.