כאשר אנו עוסקים בנהיגה ובלימוד נהיגה, יש שיגידו שבעצם מדובר כאן בשפה שיש ללמוד, שפה חדשה לגמרי עם כללים, מילים משל עצמה, משפטים הבנויים מאפס עד להעברת מסר ברור. לימוד התאוריה מלכד סביבו את הדגשים המשמעותיים להבנת המסר כאשר מנסים להעבירו בשפה ייחודית ומיוחדת שהיא שפת לימוד נהיגה. לכן אין פלא כי הדגש המשמעותי שניתן מפי מורים לנהיגה כבר מהתחלת הלימודים הוא לשנן וללמוד את כל התמרורים הרלוונטיים, וכמה שיותר תמרורים צריכים להילמד בעל פה כבר בימים הראשונים של לימוד הנהיגה ולבטח לפני שניגש התלמיד למבחן התאוריה. התמרורים מהווים את המילים, הבסיס המילוני לשפת הנהיגה והתאוריה שנלמדת במהלך לימוד הנהיגה, וללא מילים אלה תלמיד התאוריה לא יכול להתחיל ולהבין את חוקי וכללי הנהיגה השונים.

תמרורים חוסכים בזמן

כאשר אנו נמצאים בימי הנהיגה הראשונים, קשה מאוד להחזיק בכל המידע החדש שנכנס לתודעה של התלמיד, ולהתנהג בהתאם אליו. המוח מקבל כמויות אדירות של מידע חדש ומסורבל אשר לא תמיד אפשר להתמודד אתו בקלות ולא תמיד אפשר להמשיך ולקלוט את כל פיסות המידע השונות שנכנסות. על מנת לתקשר עם המורה שלנו בצורה נכונה ויעילה יש להבין כמה שיותר מהר  את השפה של לימוד התאוריה המתבססת על תמרורים. כל מורה נהיגה מכיר כבר את כלל התמרורים המלווים את מסלול הנהיגה הרגיל שהוא לוקח בו את תלמידיו בשיעורים שלו, ואלה גם יהיו התמרורים הראשונים אותם ילמד את התלמיד שלו, שכן הם יהיו הסימונים הרלוונטיים בהם יתקלו המורה והתלמיד בימי הנהיגה הראשונים.

לסיכום – יש להבין ולהפנים את שפת התמרורים בשלב מוקדם עד כמה שאפשר בלימוד התאוריה, ככל שנקדים ונבין את שפת התמרורים, כך התקשורת בין התלמיד למורה הנהיגה שלו תהיה טובה יותר, יעילה יותר, והדרך ללימוד נהיגה נכונה תהיה קצרה יותר.