מפתח האומדנים:

מבחן הנהיגה הוא מבחן אישי. לרוב ברכב נמצא הבוחן, היושב במושב ליד התלמיד ושני תלמידי נהיגה נבחנים. אחד מהתלמידים נוהג במשך כ 20 דקות והתלמיד השני יושב מאחור. במחצית המבחן התלמידים הנבחנים מתחלפים.

בוחן נהיגה הוא מורה לנהיגה, שעבר קורס בוחנים מיוחד, בו למד את תורת המבחנים, ובמיוחד למד כיצד להעריך ולבחון תלמידי נהיגה במבחן המעשי –הטסט.

בחלק זה מתייחסים מדדי הבוחן, כאשר הוא פוסק את החלטתו עבר/נכשל לאחר מבחן הנהיגה.

המפתחות:

א.      האם הנבחן סיכן סיכון ישיר את התנועה ואת שאר משתמשי הדרך? כן אוטומטית הציון נכשל. במקרה שכזה אסור לתת לנבחן ציון עובר.

ב.      במידה ויש מידה מסוימת של עיכוב או הפרעה לתנועה:

1.       האם הליקויים או השגיאות שהתגלו במהלך המבחן לא מהותיות או מסוכנות? כן ציון נכשל לא עוברים לשאלה הבאה.

2.       האם השגיאות אופייניות וחזרו על עצמם? כן ציון נכשל לא עוברים לשאלה הבאה.

3.       האם ניתן ליחס ליקויים אלו לגורם ההתרגשות בסבירות גבוהה? לא ציון נכשל כן עוברים לשאלה הבאה.

4.       האם ניתן לקבוע בוודאות שליקויים אלה יעלמו מעצמם, לאחר שהנבחן יצבור ניסיון מועט בנהיגה עצמית. לא ציון נכשל כן ציון עובר.

 

ג.       במידה והנבחן אינו מהווה סיכון ישיר או עקיף לתנועה – הציון עבר

כל שנותר לנו לשאול – מדוע יש בוחנים המכשילים על ביצוע חנייה?

C כל הזכויות שמורות 
אודות הכותב - איתמר לוין מורה ומרצה ללימוד תיאוריה. מוציא לאור של ספרי לימוד תאוריה, מולטימדיה - למד נהיגה בדרך הקלה, למד תיאוריה ללא קריאה.