נהג המתקרב לצומת יוצא למעשה מאזור הכביש הבטוח, אשר תוכנן בשבילו כך שישמור עליו ועל הנהגים האחרים שלידו, ומתקרב לאזור בו יש לו יתר אחריות לשמור על בטיחות קטע הדרך בו הוא נמצא. לכן ההגבלות והכללים מתרבים כאשר אנו מגיעים לצומת, כדי שאופן השמירה על הנמצאים במפגש הדרכים תהיה לוגית ופשוטה להבנה וליישום. על כן על הנהג לבצעי את הבדיקות הנדרשות בעת הגעה לצומת כפי שפורטו במאמרים קודמים, וליישם כללים נוספים בעת לימוד תאוריה על מנת לבצע את הפעולות הבעייתיות הללו ביתר הצלחה וללא סכנה.

סימון לנהגים האחרים הנמצאים בצומת - על הנהג למעשה לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות מבחינתו, כמו גם להקל על הנהגים האחרים לבצע את הבדיקות שלהם. לכן על הנהג, לאחר שביצע את הבדיקות הרלוונטיות ובחר במסלול הנסיעה שלו בצומת זה – לסמן לנהגים האחרים, ולנמצאי הצומת הנוספים על כוונותיו באופן הברור ביותר. לימוד נהיגה משלב שינון כללי איתות, או פניה ישירה לנהג הנמצא בקרבת מקום למסלול אותו נרצה לחצות, זו פעולה נדרשת בהימצאות בצומת, והיא תעזור לנהג לשמור על ביטחון הנוסעים ברכב, כמו גם על הולכי רגל או רוכבי אופניים בצומת. לא מן הנמנע שיתפרץ לכביש רוכב אופני הרים למשל או אופנוען, מה שיכול לסכן את כל הנמצאים. כאשר הרכב רוצה לפנות ימינה, למשל, יש לשים לב האם אין רוכב אופניים מימינו אשר רוצה לבצע את אותה הפנייה, והאם הרכב לא מבצע אותה באופן שיסכן את רוכב האופניים. כאשר רכב רוצה לבצע את אותה הפנייה ויש מעבר חצייה בדרכו, על הנהג לזכור שבפעמים רבות גם להולכי הרגל יש רמזור ירוק לחציה, וזכות הקדימה היא כמובן להולכי הרגל. על הנהג להאט, לתת לחוצים לעבור, על אף שהרמזור הוא ירוק, ורק אז להמשיך בנסיעה.

מהירות הפניה – כמובן שבעת ביצוע פניה, ימינה או שמאלה, יש להאט את הרכב. ככל שהפניה חדה יותר, על הנהג להתאים את מהירות הנסיעה. לכן כבר בעת התקרבות לצומת על הנהג לשמור על מהירות סבירה ולא להגיע לביצוע הפניה באותה המהירות בה נסע עד להגעה לצומת.