לעצור ולחנות רכב מותר בתנאים מסוימים, ורק בתנאים אלה. אי אפשר לחנות ולעצור את כלי הרכב בכל מקום ובכל זמן שרק נרצה, הרכב העומד יכול להפריע לתנועה, לחסום שדה ראייה ועוד, כפי שהוסבר במאמרים קודמים. מעבר לאיסורים שפורטו על מקומות שאסור לעצור בהם את הרכב, נוסיף כאן עוד כמה וכמה חוקים והנחיות לגבי פעילות זו:

אסור להעמיד רכב ליד רכב העומד או חונה בצד הדרך:

כלי רכב החונים או עומדים לצד הדרך נמצאים שם לפעמים כחוק, ולפעמים במקומות שאסור. אך לחנות או לעצור ליד הרכב, מה שנקרא חניה כפולה, זה אסור בכל מקרה, באופן לוגי ניתן להבין כי כלי רכב בחניה כפולה נמצא בדרך כלל במקום מרכזי מדי של הכביש או הדרך, ומפריע בכך לתנועה.

מסילת ברזל – אין להעמיד את הרכב 20 מטרים אחרי ולפני מסילת ברזל. המקום המועד לתאונות וסכנות כמו מסילת ברזל הוא מקום שיש לעבור במהירות ובזהירות ולפי התמרורים והרמזורים, כאשר מגיעים לאחת כזו.  תמרורים למסילת ברזל ניתן לראות בתכנת למד נהיגה. בכל מקרה אסור כמובן לעצור או לחנות ליד מסילת ברזל, מה שעשוי לגרום אסון לנהג, כמו גם לנוסעים של רכבת שלמה.

חניית נכים – ברור כי השלט חניית נכים מיועד לנכים ולנכים בלבד, ואין להחנות את הרכב בחניה זו בין אם מדובר בעיר או באתר מחוץ לעיר. חניה בחניית נכים כאשר אין ביד הנהג תו חניה מתאים, תעלה לו סכום כסף נכבד, גרירה והרבה עוגמת נפש.

תחנות אוטובוס – גם תחנות אוטובוס, כמו מסילת ברזל מחייבות חנייה רק ברדיוס של 20 מטר מלפניה או לאחריה. עם זאת, אם יש תמרורים המורים אחרת ניתן לחנות לפי התמרור, וגם עיריות מסוימות קובעות את חוקי החניה שלהם לפי שעות מסוימות ביום כך שכדאי לבדוק ספציפית לכל עיר. איסורים אלה נועדו לשמור על בטיחות והסדר בכבישים. ישנם איסורים נוספים, כמו גם היתרים מסוימים אשר נפרט עליהם במאמר הבא.