שני התחומים - חניה ועצירת רכב, הינם תחומים מלאי חוקים, הגבלות ואיסורים. כפי שלמדנו וראינו במאמרים קודמים בסדרה. הסיבה לכך בין השאר היא כי מדובר בהחלט בפעולה שאפשר להגדיר כפעולה מעט בעייתית. מבחינת שדה ראייה, הורדת מהירות, ובחירת מקומות לעצירה. האיסורים וההנחיות הם רבים, ולאלה שפורטו כאן, ניתן להוסיף את ההיתרים שנפרט מיד.

היתרים נבחרים לחניה ועצירה:
הזכרנו איסור להעמיד את הרכב ליד תחנות אוטובוס, נרחיב את ההנחיה ונומר כי מותר להעמיד רכב אל מול חניית אוטובוסים, בתנאי שהרוחב של הכביש הוא 12 מטר לפחות. בנוסף על כך, מותרת נחיה בתחנות אוטובוס בשבתות וחגים, ועל פי ההנחיות בתמרור הניצב ליד.

רכב מושבת (תקוע) – רכבים מושבתים נמצאים על כבישים, לצד כבישים, ומן הסתם לא במקומות שנבחרו משיקולי בטיחות, אלא מחוסר ברירה. לכן ההנחיה היא שיש לפנות רכב מושבת עד 24 שעות , וליתר דיוק – בהקדם האפשרי.

משולש אזהרה – במידה ואכן תעצרו לצד הכביש, במקרים רבים תצטרכו להציב משולש אזהרה, ומשולש שכזה חייב להימצא בכל רכב. את המשולש יש להציב במרחק של 100 מטר לפחות לפני הרכב התקוע.

חניה בחניון סגור – אין להשאיר רכב העומד בחניון סגור עם מנוע פועל. הדבר מסוכן ומסכן את הבריאות של שאר הנמצאים בחניון.

לסיכום - בסופו של דבר ראינו כי יש הנחיות רבות בנוגע לחניה, עצירה ושלוחות של הפעולות. יש להקפיד מאוד על הנחיות אלה מכיוון שמדובר בהחלט בפעולות שיש לחשוב פעמיים לפני שעושים אותן. אנו עוסקים בכבישים, שם הבטיחות היא מעל לכל, ומיותר לציין כי פעילות הדורשת שדה ראיה מסוים ושונה, שינוי מהירות, שינוי נתיבים, וכל הפועלים היוצאים מפעילויות אלה, פעילות זו צריכה הנחיות ברורות כמה שאפשר, על מנת שלא יהיה מקום לטעויות.