כאשר אנו ניגשים לבחור מורה לנהיגה יש כמה וכמה פרמטרים בהם עלינו להתחשב. פרמטרים אלה לא תמיד יקבעו באופן חד משמעי את טיב מורה הנהיגה בו נבחר, אלה לא קריטריונים שיקבעו חד וחלק כי אכן המורה לנהיגה יעביר את כל תלמידיו בטסט הראשון – אבל ללא ספק יעזרו ויקרבו אותנו כלפי הבחירה הטובה. מורה נהיגה הוא לא משהו שבוחרים בקלות ראש. חשיבות עליונה ליכולתו ללמד בצורה יעילה וטובה, להגיש את תלמידיו למבחן הנהיגה כשהם מוכנים ובזמן, ובכך להכין אותם באופן אופטימאלי, שיביא אותם לעבור את מבחן הנהגה כבר מהניסיון הראשון ולחסוך לא מעט עוגמת נפש, זמן וכסף יקרים.

ותק מורה  הנהיגה:

אין חכם כבעל ניסיון. המשפט הזה נכון מאוד גם במקרה של בחירת מורה לנהיגה. ככל שהמורה נמצא יותר שנים על הכביש, ככל שהוא מכיר יותר את הבעיות השונות, מורה מנוסה ובעל ותק רב על הכבישים ידע להכין את תלמידיו להתקלות מצד הכביש ומצד הבוחן שלהם, שלמורים פחות מנוסים אין את הידע הנדרש כדי לכסות מראש מכסה גדולה מספיק של התקלות צפויות. המורה הוותיק ידע להתכונן לדברים אלה בזמן ובצורה רגועה, כדי שהתלמיד לא ימצא עצמו מופתע בבוא העת, ההכרות של המורה הם חוקי הנהיגה והבעיות עוזרת מאוד במקרה זה, מה שגם מוביל אותנו לפרמטר נוסף – היכרות עם האזור בו מתנהלים השיעורים.

היכרות עם האזור:

מורה נהיגה בדרום מכיר על בוריו את כל הכבישים הדרכים והרחבות בערים הדרומיות בהן מתנהלים שיעוריו. זה עוזר לו מאוד להכין את תלמידיו באופן יעיל, שכן הוא מכיר טוב את המקומות הבעייתיים, את השלטים הנסתרים ואת קטעי הדרך הקשים בהם אפשר להיתקל בעת נסיעה בדרום. כך הוא יכין את התלמיד שלו מראש לנהוג באופן ביקורתי, לחפש את הבעיות בכביש ולהתמודד עם הבעיות, כך שכאשר יגיע למבחן הנהיגה, ידע לחפש אותם בעצמו.

קיימים עוד מספר פרמטרים יכולים לעזור לכם לקבוע איך לבחור את מורה הנהיגה הבא שלכם, עליהם נרחיב במאמרים נוספים